Wednesday, January 5, 2011

gedung ilmu

hari dah 3 bulan 5 hari aku bergelar pelajar di sini. yeah..rutin harian aku ialah pergi ke library cari buku baca dan berfikir sampai aku rasa penat dan nak balik. itulah aku. sekarang ni aku berusaha untuk menyiapkan proposal sebelum dibentang depan sape..aku pun tak dimaklumkan. apa yang aku nak ceritakan dekat sini, hari-hari aku pergi library memang ramai orang. dulu aku suka duduk di taingkat dua sebab banyak buku filem yang ditulis oleh orang Barat, jadi senang la. sekarang aku lebih selesa di tingkat satu, kerusinya yang empuk dan aku lebih mencari buku tentang sejarah filem Melayu dan juga Ideologi Islam. agak berbaloi la. lagipun library sini tak la sejuk sangat.ok je. apa yang menarik perhatian aku, dalam separuh kerusi dan meja disediakan di tingkat dua tak sampai separuh pun yang penuh. kalau ada orang duduk pun, sudah pasti la bangsa Cina. melayu??? no komen. bila aku beralih pulak ke tingkat satu, kerusi dan meja banyak la. orang pun ramai, keliling aku majoritinya adalah Cina dan foreigner. melayu??? no komen gak. tapi apa yang buat aku nak tergelaknya, majoriti budak cina datang mereka akan study tak kisah la couple or datang sorang-sorang yang penting study. sangat bagus, tapi yang tak bagusnya waktu nak balik selepas study tu, apa yang aku perhatikan mereka akan menutup buku, kemas barang dan bersembang mesra terlbih dahulu, tak kira la port tu tengah-tengah library pun. owh! sembang mesra tu aku pun tak ada word nak bagitahu. mungkin untuk merapatkan hubungan kot. i have no idea. so..better datang bagi mereka di luar sana..better korang datang library ke tak? aku tak tahu apa motif aku tulis benda ni, tapi sekadar renungan untuk semua.

1. anak melayu datang la library mengimarahkan gedung ilmu ini.
2. bangsa lain..sangat bagus kerana fokus untuk berjaya tapi beringat-ingat la sikit.