Sunday, December 26, 2010

susah ke nak senyum?

27 Disember 2010
my first day came back to library after holiday
sangat teruja untuk siapkan sedikit kerja bagi 
persediaan untuk esok. bangun pagi dengan azam baru dan semangat baru
melangkah dengan begitu semangat nak pargi library
~~SENYUM~~
masuk kat library ada seorang encik ini
boleh saya check beg awak?
silakan..saya bawa lap top
(sambil berdiri sebab pak cik ni dah berdiri tengah jalan)
boleh tak awak ke tepi dan letak atas meja?
(dengan muka berlagaknya)
Oh...boleh
(aku senyum)
Terima kasih, masuk
Aku tengok muka dia dan senyum tapi dia???
kau tahu tak pak cik kau dah buat aku bad mood!!
tolong la senyum bila buat kerja..aku bukan la mengharapkan balasan senyum kau tu tapi engkau kena la ikhlas dan senang bila bekerja..ni tidak..orang senyum dia buat muka bajet bagus.
Aku masuk dan terus ke kaunter, nak pulangkan buku.
Encik tu sibuk buat apa entah la..
Aku datang dekat dia..
~~SENYUM~~
Assalamualaikum..saya nak pulangkan buku
(sambil aku tersenyum)
Boleh
(Encik tu SENYUM pada aku)
Terubat sakit hati aku tengok pak cik ini boleh bagi perhatian pada aku lagi walaupun sibuk dengan kerja dia dan masih mampu tersenyum!!

senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~
senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~senyum~